KIM JESTEŚMY ?

Moje zdjęcie
Śląsk, Poland
Jesteśmy Wspólnotą tworzącą Resztę Izraela (Hbr שְׁאֵרִית יִשְׂרָאֵל), która zareagowała na poselstwo z Księgi Objawienia Jana 18.1-4.Wspólnotą,której korzeniem jest Izrael, a nie chrześcijaństwo. Nasza wspólnota to przede wszystkim Żydzi mesjańscy oraz wierzący z narodów (pogan). Nasza historia, Żydów mesjańskich ma swoje korzenie w Torze, nauczaniu Mesjasza i jego uczniów. Pierwsi wyznawcy Jezusa to właśnie wspólnota Żydów, uznających Jeszuę (Jezusa) za Mesjasza. Nasza pierwotna społeczność składała się wyłącznie z Żydów mesjanistycznych zwanych wtedy nazarejczykami. Po raz pierwszy nazwano nas chrześcijanami w Antiochii (Dzieje 11:26). To greckie słowo, pochodzące od słowa Хριστός (Chrystus), oznacza ludzi należących do Chrystusa, czyli Mesjasza. Jako wierzący w Jezusa Żydzi nadal zachowywaliśmy przepisy Zakonu (Dzieje 21:26), wszystkie święta nadane przez Boga za pośrednictwem Mojżesza (Dzieje 20:6, 20:16b, 25:8), modliliśmy się w Świątyni (Dzieje 2:46, 3:1, 22:17) i chodziliśmy do synagog (Dzieje 9:20, 13:14-15, 14:1). Można więc rzec, że ta pierwotna wspólnota nie miała nic wspólnego z dzisiejszym chrześcijaństwem. Kontakt: Wspólnota Judaizmu Mesjańskiego

środa

Lag ba-Omer czyli trzydziesty trzeci dzień odliczania omeru

Lag ba-Omer (hebr. ל"ג בעומר, czyli trzydziesty trzeci snop) – święto żydowskie wypadające 18. dnia miesiąca ijar. – to odświętny dzień w kalendarzu żydowskim, który obchodzony jest z zabawami na powietrzu przy ognisku i innymi radosnymi atrakcjami.









Wielu odwiedza miejsce spoczynku (w Meron, w północnym Izraelu) wielkiego mędrca i mistyka rabina Szimona bar Jochaja, którego jorcajt (data śmierci) wypada właśnie w ten dzień.
Rabin Szimon bar Jochaj, który żył w II wieku, był pierwszym, który publicznie uczył o mistycznych wymiarach Tory, znanych jako Kabała. Jest on autorem podstawowego dzieła Kabały – Zoharu. W dzień swej śmierci poinstruował swych uczniów, by obchodzili ten dzień jako „dzień mej radości”.
Chasydzcy mistrzowie wyjaśniają, ze ostatni dzień ziemskiego życia sprawiedliwego oznacza punkt, w którym „wszystkie jego uczynki, nauka i praca” dochodzą do kulminacyjnej doskonałości i do zenitu ich wpływu na nasze życie. Każdego Lag Ba-Omer uroczyście przypominane jest życie rabina Szimona i objawienie ezoterycznej duszy Tory.
W Lag Ba-Omer Żydzi pamiętają także o innym radosnym wydarzeniu. Talmud opowiada, że w czasie tygodni pomiędzy Pesach a Szawuot żniwo swe zbierała zaraza, uśmiercając uczniów wielkiego mędrca rabina Akiwy „ponieważ nie odnosili się do siebie z szacunkiem”. W te tygodnie Żydzi, są w żałobie i nie wykonują różnych radosnych czynności określonych przez halahe i zwyczaj. W Lag Ba-Omer przestano umierać. Dlatego Lag Ba-Omer niesie ze sobą również tematykę Ahawat Jisrarel, przykazanie kochania i szanowania bliźniego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz